onsdag 14 oktober 2009

L&L tränar för Emilia

Jag var så himla trött när jag kom hem ifrån jobbet idag, men Lilly skulle träna western för Emilia så det var bara att masa sig upp till stallet. Alva (grannen) var oxå med. Allt flöt på kanonbra i stallet, tjejerna borstade hästarna, jag mockade och fyllde vatten.

Love skötte sig perfekt idag, både när Lilly red och när Emilia satt upp och red honom. Han var även snäll med Alva när hon red hem honom till stallet.

Jag red dressyr med Nova och vi skötte oss bra. Jag tränade mest på min sits och övergångar mellan olika gångarter.

Jag blev faktiskt piggare av att komma till hästarna. Oxå är det ganska härligt när man har tre 11-12 åriga tjejer med sig som är på kanonhumör.

Imorgon ska äntligen Love klippas, skönt för honom...

2 kommentarer :

Urra sa...

Vad skönt att du blev piggare, du kanske sover bättre inatt när du fått varit i stallet och gjort av med lite energi.

MoM sa...

Vad härligt att du trivs med tonåringarna (nästan iaf), det är ju lite skillnad mot de minsta du träffar på ditt jobb. Hoppas att barnen på dagis är på kanonhumör imorgon också. Avkopplingen i stallet och naturen verkar göra dig gott, så skönt.