söndag 11 oktober 2009

Motionspass


Idag red syrran Lous och jag Nova, hästarna skötte sig bra. Vi skulle rida ut i skogen, men det var så halt att vi fick vända. Det blev många trav-varv runt travbanan istället. Lotus var genomblöt av svett, på Nova märktes inget, hon var knappt andfådd ens. Love gnäggade och gnäggade och sprang ett antal varv i hagen. Han ville vara med han oxå. Han skulle nog behöva lite mer farfyllda ritter ibland så han får springa av sig.

Nu vet jag inte hur jag ska göra... Om jag ska fixa hemma eller åka upp till beteshagen och ta ner lite mera stängsel, vi hann inte färdigt förra gången. Det hänger liksom över en när det är kvar, man vet ju inte vad det blir för väder framöver...

1 kommentar :

Urra sa...

Jag var oxå ganska trött efter passet men det var roligt. Jag har träningsvärk efter att ha ridit fler gånger denna vecka än vad jag har gjort på superlänge.

Du hann med både och, alltså både ta ner hagen och få undan saker hemma. Så är det när man är effektiv.