söndag 4 oktober 2009

Helgen


Igår var min kära syster, jag och Linn (fotografen) upp och började packa ihop sommar hagen. Oj, oj, oj vad stor hage hästarna haft i sommar, det märks när allt ska bort. Hoppas vi får komma tillbaka nästa år!


Senare på dagen var JC och jag upp och klappade på hästarna. Jörgen hamnade som vanligt inne hos Trolle för att snacka lite trav...


Jag red Nova många varv runt travbanan i trav och galopp. Jag var helt slut och hon var knappt andfådd. Bra tjejen börjar få bättre kondis, snart kanske "stormagen minskar i omfång oxå! Kolla in Novas hals, helt plötsligt ligger all man på höger sida. Hon som alltid haft manen på båda sidorna. Strange!!!


Ikväll har jag ridit Nova och syrran kört Love. Hästarna var "galet pigga"! Tyvärr syns det inte på bilden, men syrran var lerprickig i hela ansiktet och på kläderna, det spratt massor av lera...

Imorgon blir det träning för Pia, jättekul! Längtar redan...

2 kommentarer :

MoM sa...

Tänkte precis efterlysa ditt bloggande, så helt plötsligt fanns det där. Kul att ni kan variera mellan de två, rida och köra. Jag förstår att Love behöver motioneras lite extra annars slänger han av ryttarna. Pigga hästar är väl inte helt fel, det betyder väl att de trivs, eller?
Synd att inte Pippifräknarna syns på Urra. In i dushen och få bort smutsen.

Elisabeth sa...

Det där med manen kan betyda att Maja är duktig och har rättat till kroppen på fina Nova :)