lördag 10 oktober 2009

Ännu en fin höstdag


Lilly myser med Lotus medans jag drar åt sadelgjorden på Love.


Här rider vi iväg syrran, Lilly och jag som rider på Lotus (det är hans öron). Jag hade hoppats på en härlig ridtur i det fina höstvädret, tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig.

Lilly var inte på nå vidare humör, troligtvis var hon lite spänd hur det skulle gå när Lotus skulle med. Mitt humör är inte heller det bästa, är jätteless och trött på mitt jobb just nu... Men jag brukar bli på bra humör när jag kommer till stallet. Dock inte idag.

Lotus var väldigt spänd och lite besvärlig och Love stack med Lilly. Dom gick i skritt sedan drog han iväg i full galopp, men Lilly reagerade snabbt, kortade tyglarna och fick stopp på honom efter ett tag. Bra gjort Lilly, visa vem som är ledaren! (Hoppas nu att Lilly inte blir alltför rädd, förra gången ramlade hon av och denna gång stack Love med henne). Nova var skvätten för det mesta. Jag tror att hästarna blir lite extra alerta och lyssnar efter alla ljud nu på hösten, när det är svalare och löven blåser omkring. Vi får se hur det går imorgon.

Jag har varit och provat ett par dressyrsadlar i fuskläder. Är lite sugen dom är ju så sköna att rida i, men det känns lite lyxigt. lite jobbigt med denna beslutsångest, att det ska va så svårt att ta beslut...

2 kommentarer :

Jörgen sa...

Jag är såklart ingen expert på detta, men jag tror att hästarna känner när ni inte är på bra humör, och kanske blir lite extra spända...

Urra sa...

Syrran din var inte heller på så bra humör, bråkade en del med din älskling innan det började gå bra. Sen gick det riktigt bra, men jag hade säkert förstört lite för dig redan. Dessutom var du inte kvar och såg när hon började släppte efter och var väldigt duktig på galoppfattningarna.

Det blir bättre, hoppas du kan koppla bort jobbet på helgen och se till att ät riktigt.