torsdag 29 oktober 2009

Sååå duktiga


Alltså dom är sååå duktiga, Urra och Nova. Jag fattar inte att dom bara törs hoppa som dom gör. Dom räknar galoppsprång mellan hindren och får till så många galoppsprång som Pia säger att dom ska ha. Jag är så imponerad... Idag hoppade dom bana och dom fixade det galant. Syrran har typ hoppat sex gånger på 15 år, och jag tror inte Nova är så mycket hoppad. Inte hos oss iallafall. (dressyren med Nova tror jag Urra "hatar", hon ställer lite för höga krav...)
Ja, jag fattar inte hur dom törs hoppa som dom gör. I´m impressed (eller nåt)!


Emilia red Love idag, det såg riktigt bra ut. Helt plötsligt hoppade han åt sidan och Emilia ramlade av. Men som ryttarinna hoppade hon upp och red vidare, bra gjort Emilia! Sen gick det bra igen. Hoppas Emilia vill fortsätta hjälpa oss med Love...

4 kommentarer :

Urra sa...

Så duktiga var vi inte, men tack ändå. Fast vi hoppade ganska mycket idag och det gick bättre och bättre. Det kändes dock som om jag höll på att flyga själv åt sidan några gånger. Min balans var absolut inte den bästa.

Dressyren överlåter jag åt dig, syrran. Sen är det bra att Emilia hjälper oss med Love, främst nu när Lilly är sjuk.

Anonym sa...

det var jätte kul att titta när alla träna :D (: /lilly

Jörgen sa...

Oj, det ser ju riktigt häftigt ut när Urra hoppar med Nova (bra foton dessutom)...

- sa...

Hej igen! Vad kul att det verkar gå bra med Nova nu. Superskoj för henne at hoppa. :) Men hon har hoppat ganska mycket, på en meter och så där, även startat CM-hoppningar. Så det är bara att träna på så kanske det är dags för er att komma ut på det snart. :) Då håller vi tummarna här nere!