torsdag 10 september 2009

Jörgen och jag

Igår tog syrran och jag hästarna till stallet. Maja kommer imorgon för att ge dom Kraniosakral behandling igen. Dom blir jätteglada när vi närmar oss stallet och går fortare och fortare. Nova gnäggar och gnäggar. Hingsten är inte sen att svara. Lite tråkigt var det att komma till stallet för Gubben finns inte mer. Han har haft problem med hälta i ett år. Det fanns inget mer att göra, så han har somnat in för gott. Trist...

Lilly har blivit sjuk igen och syrran är med Lukas på cross, så Jörgen fick ställa upp och köra Love. Det gick galant, Love stormtrivs när man spänner på vagnen. Han ville hela tiden va först och blev lite sur när Nova och jag galopperade om honom... Kul att Jörgen och jag var tillsammans med hästarna, det var ett tag sedan. Mer av det!!!

Jörgen (superkusken) träningskör Love, Nova tittar nyfiket på...

En sak som jag har lite svårt att förstå, är Loves patellaupphakningar. Förra gången han hade en upphakning var när vi hade haft honom på gången och skulle gå ut, då hakade knäet upp sig. Likadant blev det idag när jag hade selat honom och vi skulle gå ut. När det sedan har lossnat märks det inget. Ändå läskigt, tycker jag. Vad jag vet ska man träna upp musklerna bak på honom, gärna då med att klättra. Vet någon något mer om patellaupphakningar så berätta gärna...


Love får sig en välbehövd dusch och schamponering, efter alla rullningar i sommar. För första gången är han den renaste hästen i stallet...

2 kommentarer :

MoM sa...

Härligt att hästarna längtar hem till sitt stall. De kanske har hemlångtan där borta i hagen.
Hur kul är det att ha med sin man när man rider?

Urra sa...

Tror du att han fortfarande är den renaste hästen i stallet idag?
Kul att ni kunde gå upp till stallet tillsammans.

Vi ska försöka gå bort med hästarna i dag efter behandlingen om inte barnen är för trötta. Det blev ganska sent igår.