söndag 6 september 2009

Bus på ängen


Syrran och Nova njuter av att flyga fram i full galopp


Tilda med nya hästen Lotus är inte sämre dom, tjohoo!


Linn föredrar att ta det lugnare så hon kan rida baklänges...


...och varför inte stå upp en stund (se vad lång hon blir, det syns att hon fyllt fem år)!

Själv red jag Nova ett varv runt spåret i lite lugnare tempo, innan syrran busade på ängen med henne. Sedan lekte Linn och jag ridskola när syrran var i bustagen med Nova. Det var en härlig dag med glada människor och djur.

Igår fick hästarna vila, syrran och jag byggde ut hagen igen. Det börjar bli dåligt med gräs och vi skulle vilja ha kvar hästarna i alla fall september ut. Vi får se hur länge betet räcker. Kanske går det att utöka hagen lite till, det är bara det att stolparna börjar ta slut oxå börjar man bli lite less på att bygga hage...

Imorgon ska Lilly och jag rida,kuligt!

1 kommentar :

Urra sa...

Ja, det var en riktigt härlig dag med hästarna. Precis vad jag behövde.

Hoppas ni får det lika bra idag i det fina vädret.