tisdag 22 september 2009

Dubbelmotionering

Idag har jag motionerat båda hästarna. Jag red Nova och hade Love till handhäst, det gick riktigt bra. Jag tappade Love en gång när jag skulle byta varv på travbanan, det blev lite trassel med grimskaftet... Å,håj vad jag var snabb att hoppa av Nova! Love sprang strax framför mig, precis så att jag inte kunde kliva på grimskaftet. Han stack raka vägen in i en hage, rullade sig och väntade sedan snällt så jag kunde ta honom. Resten av ridpasset gick bra.
Nova var lite slö och har en fantastiskt stor mage. Den ser liksom svälld och spänd ut. Men hon reagerar inte när man tar på den, kanske är det foderbytet nu när dom får hö. Ja, ja det är väl bara att avvakta och se vad som händer. Hon är himla gosig i alla fall och kommer fram till en så fort man kommer till hagen.
Imorgon ska dom få hovarna fixade.

2 kommentarer :

Urra sa...

Tur hästarna har dig så dom blir motionerade och ompysslade. Nu är iallafall hovarna fixade så det är skönt. Nästa gång blir det vinterskor och Love får även på sig skor då.

Maria sa...

Tack Urra för att du fixar med allt, utom ridningen förstås... Men det gör jag så gärna!