måndag 28 september 2009

Jag har hoppat


Lilly & Love (hade ingen bild på mig och Nova)

Ja, det är sant... Jag har hoppat med Nova, ett hinder som säkert var minst 40 cm högt! Jag var skiträdd!!! Som ni förstår tycker jag inte om att hoppa, men både Lilly och Tilda höll på och hoppade. Till slut tog jag oxå mod till mig och "flög" (kändes det som) över det "stora"hindret. Jag typ höll andan tills vi hade landat på andra sidan.
Annars är jag ganska missnöjd med dagens ridning, det blev liksom så ostrukturerat. Man bör nog ha en liten plan vad man ska träna på och så. Ja, ja man får väl bättra sig. Men jag hoppade iallafall, tjoho vad stolt jag är. Nova tyckte det var jätteroligt.
Men vilken tid det tar nu när man har hästarna i stallet. Lilly och jag var hos hästarna i nästan tre timmar, ändå var det mockat redan. Vilken tur att jag hade middagen klar så den bara behövde värmas. Det gäller att planera nu så tiden räcker till. Men det är lika härligt med hästarna, man hittar nya "guldkorn" varje dag när man är med dom...

2 kommentarer :

Anonym sa...

Grattis till hoppningen,det var väl typ tjugofem år sedan du hoppade. Nu är det bara att fortsätta på den påbörjade bravaden. Du måste väl i alla fall bli lika tuff som dottern?

Urra sa...

Hoppade du lika högt som Lilly? Det var inte illa.

Bra att dom får ha lite kul och busa runt lite så att vi inte bara nöter på dressyren.