torsdag 3 september 2009

Alvorna


Lilly på Nova och Alva på Love

Det var länge sedan jag bloggade, det har varit så mycket. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja... Det får bli om Alvorna. Det är Alva som har namnsdag idag, så tjejerna hade bestämt att de skulle fira namnsdagen med en ridtur tillsammans (Lilly heter Alva i andranamn). Sagt och gjort, de fikade efter skolan sedan bar det av till hagen.
Nova blev jätteglad och gnäggade när vi kom. Sedan var hon i närheten av oss hela tiden, roligt. Vi började med att Alva red Nova och Lilly Love. Efter att tag bytte tjejerna häst. Lilly föredrar Love, hon tyckte inte att Nova var rolig att rida. Alva var bara glad att få rida (hon vill såklart också ha en häst).
Jag red Nova lite, det borde jag inte gjort. Jätteförkyld som jag är och har varit hela veckan, har inte alls någon ork och inte så himla mycket tålamod heller. Borde ha lärt mig nu att om man ska rida Nova i dressyr ska man ha mycket ork och vara lugn, harmonisk och fokuserad. Jag hade inget av detta idag, borde ha nöjt mig med att vara tjejernas hjälpreda... Kanske lär man sig nån gång. (Det gick alltså inte så bra för Nova och mig idag).

Resten av veckan har varit omtumlande på alla möjliga sätt. Själv har jag varit hängig i förkylning. Har lyckats klara av att jobba, sedan har det varit sängen som gällt, inga hästar alltså.
Inga hästar för syrran heller. Hennes man har efter ett par veckors feber lyckats svimma och slagit hål i huvet. Och har nu tillbringat några dagar på sjukhuset. (Tänker på dig ofta, Henke. Ta det lugnt och krya på dig). Han har fått komma hem ikväll.
Det gäller för dig syrran, att du prioriterar rätt nu så du orkar dra i alla tåtar som ska fixas när man har familj och göra bra ifrån sig på jobbet oxå... Försök att bara göra det som är viktigast, resten får vara. Lyssna nu på din "kloka" storasyster!
Tilda och Karin har hjälpt oss med hästarna, tack!

På jobbet är det hur mycket som helst. Vi har inskolning efter inskolning, dessutom har jag ju varit långt ifrån pigg.
En kollega har varit hemma med sitt sjukt barn, imorgon kommer hon tillbaka då ska en annan kollega vara hemma med sitt sjuka barn. Så vi får pussla, ändra tider och jobba övertid.

Nu är man tillbaka i verkligheten igen efter semestern. Men, men jag har det trots allt bra... Jobb, en familj, häst och frisk (förutom en förkylning)! Tack för det!!!

2 kommentarer :

MoM sa...

Tänk om den "kloka" storasystern skulle lyssna på sina egna råd, alltså ta hand om sig själv och den f-baskade förkylningen. Det är inte meningen stt man ska jobba och sedan vara helt sänkt när kvällen kommer.
Självklart går det inte att rida dressyr om man knappt klarar av att ta sig upp till hästarna. Ibland räcker det med att bara sitta upp och njuta av att ha en häst under sig.
Kul att Lilly provade att rida Nova, inte så roligt kanske men det kommer.

Urra sa...

Ja, vad ska man säga. Jag hoppas du inte kör slut på dig. Nu är det helg så jag hoppas du får vila. det ska jag försöka göra. Men jag känner också för att gå upp till hästarna och bara vara. Det behöver jag.

Var rädd om dig, hoppas du mår bra imorgon lördag efter festen.

Kramar