måndag 6 februari 2012

Varmt och härligt


Bus i hagen

Ikväll har syrran, Karin och jag ridit. Det var superhärligt, endast ca fyra grader kallt, ingen som frös. Efter att syrran mockat till alla hästarna medan Karin och jag fixade resten av allt stallfix så tog vi in hästarna. Love fick vara kvar ute i hagen, när vi kom in upptäckte jag att Nova hade skrapat upp såret på vänster framben igen. Men hon var inge varm eller halt så det var bara att tvätta och rida som vanligt. Mistral var helt bra i frambenet idag inge varm alls, bra.

Vi var ute och red i en timme och en kvart, jag red några varv extra runt travbanan i galopp så att Nova fick springa lite. Hon har blivit så himla pigg, helt otroligt, hon som har varit en riktig slö-häst...
Syrran tyckte att det kändes som att Mistral markerade lite ibland, vi såg inget. När vi kom tillbaka till stallet så red hon honom på en volt. När hon vände igenom volten åt höger så haltade han till lite, konstigt. Han var fortfarande inge varm någonstans på benet när han kom in efter ridturen... Är inte det lite konstigt? Jag tror att syrran ska ringa och rådfråga med veterinären imorgon.

Jag är så glad för jag har äntligen tagit tag i en arbetsuppgift som vi har på jobbet. Den har nog legat över mig i närmare två år. I helgen har jag gjort den och fått godkänt, det känns så himla bra!!!

3 kommentarer :

MoM sa...

Inte hästont igen, det får räcka nu.

Urra sa...

Jag har pratat med veterinären och dom tror att det kan vara skorpan på såret som ömmar när vi rider i snävare svängar. Deras råd var att fortsätta att sätta igång honom för att se om det blir någon skillnad. Självklart ska vi åka in om det blir sämre.

MoM sa...

Ordning och reda. Hoppas att det är som de tror.