onsdag 29 februari 2012

På tårna


Snyggast!

Ikväll red syrran Nova och jag Mistral. Vi började som vanligt med att skritta, Nova var superseg. Men efter att vi travat några steg så tände hon till direkt. Båda hästarna var verkligen på tårna och både syrran och jag njöt. Nova sprang på tvären typ hela tiden samtidigt som hon småbrallade. Mistral blev som vanligt stark och småtrippade, två rejäla bakutare lyckades han få till oxå. Vi travade och galopperade nästan hela tiden, vi var ute i en timme. Ingen av hästarna blev trötta utan var fortsatt pigga hela tiden. Det var verkligen "busigt" att rida ikväll, både vi och hästarna mådde nog bra av detta!

Igår var Karolina här och kollade sadlarna till hästarna, hon tyckte att alla satt bra. Då sparade vi lite pengar där i alla fall.
Innan hon kom tog Lilly och jag en skrittur på hästarna tillsammans med Tilda och Kimberly, inga problem...

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Sv: Nej tvärt om!! Tycker ju att vår c-ponny ser så liten ut, men han borde bli 139 han med eller där omkring iaf.. Hade tänk att jag kanske skulle kunna rida honom lite sedan när han blivit lite äldre, men jag är nog för stor. Du är ju kortare och mindre än mig. :)

Urra sa...

Det var verkligen roligt att rida igår. Det var precis som det ska vara.