söndag 19 februari 2012

Dressyrträning för Gunilla


Idag var jag och tränade för Gunilla. Jag är superduper nöjd, Nova kändes mjuk och smidig i sidorna och hon var lyhörd på vad jag ville. Hade hon haft en skickligare ryttare än mig på ryggen idag så hade hon nog sett ut som en dressyrhäst.
Jag har fortfarande min förbannade sits att kämpa med, men det är bara att jobba vidare. Däremot blev jag inge trött idag, orkade hela passet, svettig var jag, men det ska man väl vara efter träning. Nova blev trött och jag har aldrig sett henne så svettig någongång, det rann t.o.m svett på hennes huvud, lillgumman... En riktig kämpe är hon!
Det är så kul att träna. Men vilken tid det tar, åkte hemifrån halv ett och var hemma kvart i fem... Hämtade Lilly på Himlabadet, hem drack en kopp kaffe sedan upp med Lilly till stallet för att köra Love. Han blir alltid lika glad när man gör något med honom. Det är mycket hästande kan man tycka, underbart!

Syrran red Mistral idag, vet faktiskt inte vad dom hade gjort.
Igår däremot red jag Mistral och syrran Nova. Vi var ut på en skritt, trav och galopptur på en och en halvtimme ungefär. Vi hade det som vanligt såå bra!

Jag har varit i toppform både lördag och söndag, inge ont någonstans i kroppen. Igår kunde jag springa utan att det värkte i ryggen, jag kunde ha på mig säkerhetsvästen utan att det kändes som att skuldrorna skulle värka sönder. Den enda skillnaden från föregående dagar, helger (år) är att jag var och fick KranioSakral-behandling i torsdags. Det är bara att hoppas att jag får fortsätta att må så bra i kroppen. Imorgon kommer jag att ha träningsvärk, men det är ju en annan sak...

Film från träningen kommer i ett senare inlägg, det är så bra med film då blir det tydligare vilka fel man gör... Tyvärr brukar det alltid kännas bättre än vad det ser ut. Jag har väl lite dålig ridkänsla kanske!

2 kommentarer :

MoM sa...

Bra kämpat. Tror ni båda tyckte det var kul idag. Nova kämpade på som bara den och även du. Den där fina fuxen, du vet.

Urra sa...

Jag ska kolla filmen sen, men jag är helt övertygad om att du red bra. SEn att det finns saker att förbättra är ju bara bra. Skulle vara tråkigt annars :-)