fredag 17 februari 2012

Hästar=medicin



Efter en jobbig och omtumlande dag, var det som medicin att komma till stallet. Jag tog en tur med en underbart trevlig Mistral. Vilka fina hästar vi har nu...

Dagen har varit "jobbig" efter igår när jag var och fick KS-behandling... Mycket av min kroppsvärk är psykiska problem enligt Maja. I korta drag rädslor, oro, konflikträdd, vill vara till lags, inte kunna be om hjälp, kan själv m.m.När jag åkte därifrån var det många känslor som snurrade i mig. Och det har det varit under hela denna dagen oxå. Jag har nästan känt mig deppig och haft lätt till tårar. Jag har haft ont framförallt i nacken, riktigt ont och lätt huvudvärk. Det kan visst bli så här, men det ska väl bli bättre...

Hur som haver känns det helt ok efter en härlig ridtur. Dessutom var det fortfarande ganska ljust efter att jag hade ridit färdigt strax före halvsex, jag älskar ljuset!

Imorgon ska syrran och jag rida, blir bra det. På söndag ska jag träna, om det inte blir oväder...

2 kommentarer :

MoM sa...

Såg Fråga doktorn i måndags, där var det ett reportage om hästar som terapi. De verkar ha samma effekt på dig.

Kram

Kerstin sa...

Har ju varit inne på att göra en KS-behandling på mig länge, men det blir liksom aldrig av.. :/
Javisst ska ridning vara avkopplande och ge energi, precis vad jag kommit på. ;)