lördag 25 februari 2012

Ridit Kimberly

Syrran och jag var uppe tidigt i stallet, det är lite fullt upp idag.


Nova snart redo för en ridtur, jag började att rida henne...
Hon var till en början jättepigg och fjantig, men blir fort trött. Hon var likadan i torsdags, orken tar liksom slut. Kanske att hon behöver lite mera mat som det är nu får hon bara pyttelite havre...


Syrran red Kimberly, vilket hon även gjorde igår...
Hon var ganska spänd och "sprättig" till en början, men lugnade ner sig efter några varv i galopp runt travbanan. Kimberly var ganska svettig när syrran tyckte att det räckte. Igår hade hon visst varit ännu mer svettig. Syrran tyckte att jag skulle rida lite lösgörande på Kimberly för hon var fruktansvärt stel...


Jag red henne på stallplanen...
Började i skritt, har nog aldrig suttit på en så stel häst. Red mycket åttvolter, med ledande tygeltag, ställde henne både utåt och innåt. Var noga med att få igenom tygeltagen och såg till att vara mjuk i handen. Red mycket halvhalter, ville få henne att lyssna på yttertygeln. Efter mycket tragglande släppte hon efter ganska bra, gick då över i trav. Då blev det jobbigt igen, tog det bara lugnt och red likadant som i skritten. Hon släppte efter riktigt bra även i traven, känner mig nöjd med henne. Det var bara andra gången som jag red henne. Tror hon skulle kunna bli riktigt bra om hon blev genomjobbad ett par, tre dagar i veckan!


Nu har vi precis kommit hem från Alnö efter att ha varit och kollat och fått tips från ett ställe där de har hästarna på lösdrift. Det verkade riktigt bra, blir nog så om vi skaffar eget någon gång...

Ikväll ska jag på Etype med mina kolleger, kul!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ta´t lugnt ikväll och ha så kul

MoM sa...

Vad roligt att du ska göra nå´t annat än att bara vara ryttare. Ha det så jättekul och rocka på med Etype. Jag vet att du kommer att tycka (äger) om det. Ungdomligt va?