onsdag 15 februari 2012

En bra dag


Mistral och Lilly

Vaknade imorse och kände mig utvilad, vilket var längesedan, härligt! Det har flutit på bra på jobbet idag. Var hemma vid femtiden, då stack Lilly och jag till stallet. Lilly ville till paddocken och rida ikväll, kul, det brukar hon aldrig vilja...
Hon började med att rida fram i skritt och trav, det såg bra ut. Sedan ville hon träna på skänkelvikningar, hon har ganska bra kläm på hur hon ska göra. Avslutningsvis så tänkte hon galoppera, men då tjurade Mistral lite, så det tog något varv innan hon fick honom i galopp. Men Lilly vann, sedan tog hon några galopper i båda varven. Jag tyckte att dom var duktiga!
Lilly var oxå nöjd, Mistral fick lite extra godis i krubban av Lilly när vi kom tillbaka till stallet.

Jag red som vanligt Nova, hon kändes mjuk och smidig.

Love fick som vanligt gå lös in från hagen, jag öppnade grinden och släppte ut honom, medans jag gick och fyllde på vatten i hagen. Han gick sakta upp till stallet, där utanför stod Lilly, då promenerade han runt lös med henne på stallplanen. När hon sedan öppnade stalldörren och gick in följde han efter henne, när hon stannade för att stänga stalldörren stannade Love oxå, vände och följde med henne till dörren och stod och väntade på henne. Så himla söt! Sedan följde han henne in i boxen, hela tiden var han lös och följde efter henne som en hund! Lilly var överlycklig!

Vi har fått ett positivt besked idag, det handlar om drömmen. Det borde vara positivt, tror jag...

Jag har klarat en examinationsuppgift på jobbet som jag har gruvat mig jättemycket för. Nu är det fixat och en stor börda har fallit från mina axlar. Guud så skönt!!!

Nu är det snart dax att krypa i säng. Imorgon efter jobbet ska jag till Maja som brukar ge Nova KS-behandlingar, men imorgon ska jag kosta på mig själv en behandling. Känns spännande...

2 kommentarer :

Anonym sa...

Vad kul att det gick bra för Lilly. När jag tar in Love så väntar han inte medan jag stänger dörren, då springer han i full fart in i boxen.

Grattis till pim3

MoM sa...

Vad du låter positiv och glad, härligt. Kul också att Lilly vill utvecklas i ridningen. Mistral är en bra läromästare. Love ska vi inte tala om, han är bara bäst.