onsdag 5 oktober 2011

Vilket mörker...

...det börjar att bli ute, trist! Men det passar kanske mitt hästhumör just nu, mörker. Känns trist att börja leta efter en ny häst igen, blä...

Idag var Lukas i stallet och körde Love, Nova och jag hade inte en chans att hänga med i deras tempo. Han skrittade ett halvt varv runt travbanan sedan drog dom iväg i full trav, Nova och jag kom mer och mer efter. När Lukas och Love var inne på sitt fjärde varv låg Nova och jag ett halvt varv efter.

När Lukas tagit in Love fortsatte jag att rida en stund, men det blev så himla mörkt, att jag gav upp efter några varv.

Karin och Tilda höll på med lite NH-träning med Kimberly, så jag tog av Nova sadel och hängde med på deras träning.
Det var kul, vi backade, flyttade bakdelen och framdelen oxå gick vi över plastsäckar. Det var läskigt att gå över säckarna till en början, sedan gick det bra.
Nu ska jag krypa ner i sängen, imorgon blir det en lång dag, med jobb, lite stalltjänst och sedan tillbaka till jobbet för att ha möte. Hoppas på att hinna städa hemma oxå, gäsp!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Du städade ju förra veckan, borde räcka med dammsugning. Slit inte ut dig.

Karln din sa...

Jag och barnen kan hjälpas åt och fixa städningen ikväll...