lördag 1 oktober 2011

Fem timmars arbete


Hästarna fick gå över i en annan hage medan vi fixade nytt stängsel i deras hage. Nova passade på att klia sig mot allt sly...


Lilly red en pigg Giver medan vi jobbade. Hon travade och galopperade runt travbanan, han hade ökat farten rejält i galoppen en gång, men hon fick stopp på honom och skrattade bara. Hon är väldigt förtjust i honom, mamma Misa hängde med henne till slutet av Klissvägen när hon skrittade av honom.


Här rullar jag ut nya bandet, måste erkänna att det känns i ryggen. Rullen var väldigt tung!


Här håller karln min på att fixa med hållarna till tråden, kul att han följde med och hjälpte till (hjälp behövdes verkligen)...


Efter fem timmars arbete börjar vi äntligen att bli färdiga, karln min och snälla pappa gör det sista. Mamma och Lilly står och surrar med "stallfrun", då passade dom på att fråga om boxen till "den nya hästen" , vilket visade sig vara förvaringsplats till deras nya fönster till huset...

Nu ska strömmen kopplas i, sedan tror jag att allt är klart.

Sanna tar hand om Nova idag oxå ,känns bra. Dom skulle trava över bommar, kan nog vara roligt för Nova...

Nu ska här stekas fläskfile´och fixas middag, jag är HUNGRIG!

Tack för all hjälp idag!

2 kommentarer :

Karln hennes sa...

Det var helt ok att ha "stalltjänst" idag. Nästan sommarväder gör ju heller inget.
Travtittandet fick visserligen stå åt sidan några timmar, men enligt mig så kanske stallldoft i näsborrarna, hästskit under skorna och hästsmuts under naglarna på något sätt påverkar tippandet i rätt riktning...?
Eller så påverkar det kanske bara välbefinnandet? :-)

Urra sa...

Tack så mycket för att ni fixade detta.