lördag 8 oktober 2011

Värdelös

Ridit för syrran idag, för att träna min sits i galoppen. Jag har stora problem med detta, vilket såklart resulterar i att jag inte får hästarna att jobba rätt i galoppen.
Det gick såklart åt pipsvängen, jag blir så arg, varför ska det vara så svårt att trycka ner arslet i sadeln och bara gunga med. Jag fick ett "bryt" mitt i träningen och kände mig totalt värdelös! Jag vet ju precis hur det ska vara, men det går inte, fick en liten "värdelös-gråt-atack"...


Tilda & Kimberly red i solskenet runt travbanan när vi kom tillbaka till stallet...

5 kommentarer :

Tilda sa...

Du är inte alls värdelös utan superduktigt ju! Sedan så måste du ju tänka på hur mycket du och Nova har tränat nu. Ni har väll mest ridit ute i skogen?

Urra sa...

Håller med Tilda, du är inte alls värdelös, snarare att du har för höga krav på dig själv. Du får jobba med dina krav och med galoppen. Du kan ju inte räkna med att det ska gå smärtfritt när du inte lagt ner tid på det förut.

Kerstin sa...

Tror inte heller att du är värdelös, så det så. Träna mkt fattningar, kan du sitta in i dem så kommer du att kunna öka antalet galoppsprång succesivt utan problem. Och med fattningar menas fattningar, galopp, 2-3 språng, bryt av, galopp ganska omg 2-3 språng osv. SUPER bra träning både för häst och ryttare. Ryttaren blir stark i sin sits och snabb i sina hjälper, hästen stärker sin galopp samt blir väldigt lyhörd!

Urra sa...

Tack för tipset Kerstin. Jag brukar träna det på travbanan och då går det super. När jag ska göra samma övningar i paddocken funkar det inte alls. Vad beror det på?

PEWS sa...

Försök använda dig av lite enklare mental träning - SE framför dig HUR du ser ut när du gör rätt. spela upp den inre filmen för sig ofta! Det är supereffektivt för mig!!
Lycka till :)