tisdag 25 oktober 2011

Fattar ingenting...


Red Nova idag och Love fick hänga med som handhäst (ååå, jag tycker dom är så fina våra hästar)...

Fattar verkligen inte vad hästarna har hållit på med idag... Love var alldeles svettig ikväll när Lilly tog in honom från hagen. Hon fixade iordning honom, sedan tog jag med mig honom som handhäst runt travbanan medan Lilly mockade och fyllde vatten till hästarna.
Första varvet var han lika pigg som vanligt, men sedan fick jag nästan dra med mig honom, det är verkligen ovanligt... Han brukar alltid ligga ett huvud före Nova och då brukar man ändå måste hålla igen honom. Hm, jag började direkt att fundera om det var nå fel på han. Lilly tog in honom och la på honom ett täcke så han fick torka till.
Jag fortsatte att rida Nova, hon kändes riktigt trevlig. Vi tränade skritt, galopp, skritt, galopp i flera varv runt travbanan, det var riktigt roligt. Lilly red även Nova en stund medan jag fixade färdigt i stallet.
Tilda kom och tog in Kimberly för att åka till Färsta och träna. Hennes täcke var trasigt, manen lossnade på flera ställen när Tilda tog i den och hon hade dessutom tappat en sko. Vad i helsike har dom hållit på med idag, dom måste ha haft värsta "halligalli"! Det var oxå massor av halkspår utanför våra hästars grindöppning, hm mysko!!!

Nog om detta imorn är det min födelsedag, 43år! Oj,oj,oj grattis till mig!!!

1 kommentar :

Vinnarskalle sa...

Grattis på dig!
Tårta serveras på min blogg!