tisdag 18 oktober 2011

Nova vilar


Igår fick Nova KranioSakral-behandling av Maja...

Maja kände att Nova hade problem med lever och magsäck. Levern ställde till det med vänsterbakben. I fredags hade Nova varit varm i vänsterbak kota och hon har varit lite sur när vi har borstat henne på magen. Det var därför vi bad Maja ge henne en behandling. Problemen kan bero på foderbyte (hon har börjat få betfor, det tar vi bort nu) eller att hon lägger på sig våra bekymmer. Nu medan jag skriver kommer jag oxå på att det är hästar som har kommit och gått i deras lilla flock. Både Acke och Giver, sånt kanske oxå kan störa lilla magen. Hon verkar ha lite utav en "känslig" mage, "stor-prottan" våran. Nu ska hon få vila till torsdag eller fredag så får vi se hur hon känns då.

Ikväll tog syrran och jag en promenad upp till stallet i spöregnet, det verkligen öser ner. Hästarna fick mockat och fodrat, dom var nöjda när dom fick komma in. Love hade som vanligt mest bråttom, han vet att det ligger några morötter i krubban och väntar!

Vad gäller ponnyköp så går det som sirap, jag vill hitta en ponny NU! Mest för att jag tycker att det tar så mycket tid och ork att fara runt och leta hästar. Vi har hittat två till som lät så intressanta, men när syrran pratade med ägarna så var det nog inget för oss ändå.
Syrran är nog lite inne på Zacc som vi provred i söndags och jag gillar Mistral som vi var och red i Hudik i lördags. Lilly är tveksam på båda... Hur ska det här gå??? Jag blir så trött!!!

Inga kommentarer :