lördag 22 oktober 2011

Detta blir nog ett förvirrande inlägg

Idag blev det en lång skritt-tur med ungdomarna Tilda och Emelia. Tror att det va bra för Novis som inte är sig riktigt lik. Hon känns slö, orkar inte ens vara fjantig. Efter att vi travat lite tände hon iallafall till lite, öronen åkte fram och hon ville gärna gå först... Stallägarn har oxå reagerat på att hon inte varit sig lik, hon vänder rumpan mot honom när hon ska få gå ut på mornarna, vilket är olikt henne. Och hon är supergrinig mot både Love och Kimberly. Hoppas att hon blir sig lik snart (hon beter sig lite så som jag känner mig), kanske det är problemet... Hon har fått vila i fyra dagar efter behandlingen av Maja.
I torsdags var "långa-Lilly" ut och skrittade "lilla-Love", hon tyckte det var härligt och Love var som vanligt pigg och glad. Nova och jag promenerade med...

Vad gäller hästköp så har jag svårt att ta det lugnt, just nu känner jag för att ge ett billigt bud på Mistral från Hudik. Jag gillar den ponnyn, för den verkar så okomplicerad, sånt uppskattar jag. Men Lilly tycker inte alls om honom... Hon vill åka till Åre och provrida denna. Jag tycker det är långt bort, han är alldeles för dyr och ung... Kanske vi ska skita i allt, men just ja, vi har ju köpt reflexer till våran blivande ponny ;-)

1 kommentar :

Ingela sa...

Jisses vilken fin kille