torsdag 12 maj 2011

Nyskodda

Idag har Nova fått nya skor och Love har blivit verkad, han är barfota på sommaren, allt hade gått bra. Nästa skoning 6/7 10.00 (för mitt minne).
Jag har så fantastiska arbetskamrater så dom låter mig sticka upp till stallet för att ta in och släppa ut hästarna. Man kan inte ha bättre kolleger än dom, jag är lyckligt lottad (dom ska få en liten present imorgon)...

Present ska oxå syrran få som fyller 39 år idag, hipp, hipp, hurra!

Nova var superpigg idag, fattar inte vad det har tagit åt denna häst. Från att ha varit riktigt trög, så är hon helt plötsligt riktigt pigg. Jag red ganska länge på olika stigar i skogen. Sedan red jag till paddocken och red igenom dressyrprogrammet LC:1. Gick ganska bra, problemet var att hon ville springa ifrån och gena i hörnen. Jag ska kanske vara med på en träningstävling i Medskogs på tisdag, helt galet!!! Vi kommer att skämma ut oss totalt, men det bjuder jag på...