söndag 8 maj 2011

Hoppning

Idag stod det hoppning på schemat för syrran och Nova. Allt gick bra, tror att syrran var lite ofokuserad, eller hon sa att hon var det. Inget som jag märkte.

Dom är duktiga, tycker jag...


Nova är helt fantastisk att ha med sig. Hon går bara rakt in i transporten, sedan står hon bara, man märker inte av henne. När hon ska ur transporten står hon och väntar tills vi säger att hon får gå ut. Det är hur lätt som helst att sadla och greja med henne när vi är på plats. En riktig kanonhäst!

Apropå kanonhäst, så är jag sugen på en C-ponny eller D-ponny som barnen kan rida (Lilly börjar bli stor på Love). Och som syrran och jag kan rida, så vi kan rida ut i skogen tillsammans på Nova och en ponny. Är det någon som vet av nån? Det ska vara en supersnäll ponny som är lite utbildad (så barnen kan utvecklas i sin ridning) och som syrran och jag ska kunna rida...

2 kommentarer :

Urra sa...

Man såg verkligen på filmen den gången jag höll på att göra en egen flygtur men återigen lyckades jag klamra mig fast.

Anonym sa...

Underbart med en sån enkel häst!
Ni skulle ha våran Trixi som läromästare till ungarna - hon är fantastisk! Men hon är VÅR! *haha*