måndag 18 maj 2009

Träning för Elena


Mor och dotter ridandes för varsin instruktör.

Jaha, då har man gjort en timmes träningspass för Elena, helt slut! Jag fick börja med övergångar mellan skritt och trav, sedan skulle Nova rakställas och böjas igenom om vart annat. Gick sedan över till att mjukgöra Nova i åttor i ett energiskt travtempo. Hon skötte sig bra, men det var jobbigt både för henne och mig. Sedan kom vi till galopperna, hon kastar sig in i galoppen. Då skulle jag ta ner henne och fatta ny galopp om och om igen tills det blev en bra fattning. På slutet fick vi till det, då kändes hon riktigt bra.

Det är så himla kul att rida för instruktör! Elena tyckte att Nova var jättefin i kroppen nu, rund och börjat få muskler. Det var roligt att höra. Jag tror att Elena är min nya "idol" (kan man ha idoler när man är så här gammal?) Hon är skitduktig på att rida, lära ut ridning, hon kör hästransport hur lätt som helst och slår på skor på hästar. Hon fixar det mesta. Jag vill också va sån!

Lilly red för Anja, hon red olika banor mellan koner och över bommar. I trav till och med! Hennes kompis Edith var också med och fick rida lite grann.

Tilda var med och fotade med sin "superkamera". Tack för fina bilder Tilda!
Och tack Anja för att du hjälpte Lilly med ridningen idag!

Ikväll kommer syrran hem, skulle tro att hon vill upp till stallet imorgon.

2 kommentarer :

Nypan sa...

Vilka fina bilder och vad fin Nova är.
Jag skulle nog behöva några lektioner jag oxå. Har pratat med Rosa om det och hon ska ta hand om mig. :-)
Både på marken och i sadeln.

Kram så länge och ha det så bra
\Anette

Ulrika sa...

Hej! Jag hittade hit genom at jag såg att du länkat:)

Hästarna ser verkligen fint ridna ut på bilderna!