söndag 3 maj 2009

En splittrad och händelserik dag.

Jag är helt slut, allergin är verkligen jättetaskig mot mig. Jag vill så himla mycket och försöker verkligen, men orken tar slut. Just nu känns det som att hästarna och allt runtomkring gör mig gammal i förtid (egentligen är det väl inte hästarna utan årstiden som gör att jag känner mig sliten). Jobbigt är det iallafall...
På förmiddan var jag och köpte en låda att ha hästsaker i (stallkatterna kissar på våra grejer, trist), hem gjorde en snabblunch till familjen.
Därefter åkte karln min och jag på "parelliträff", väldigt intressant och givande. Vi blev där längre än vad vi hade tänkt oss. Åh, det var så himla roligt, jag vill också kunna allt sånt där och framförallt skulle jag vilja att Lilly fick lära sig att handskas med hästar på ett så fint sätt.
Jag ska ta kontakt med Rosa så hon får komma och lära mig och Nova, det blir skoj. Det var fem hästar inne på plan som höll på med olika saker.



Kanske kommer det en film senare...

Åkte därefter direkt till "sommarhagen" med Trolles stormatte för att kolla om vi får ha hästarna där även i år. Yes, det fick vi, så nu är det "bara" att sätta igång att bygga staket. Känns jättejobbigt just nu, men vad gör man inte för att hästarna ska ha det bra.
Hem igen, fixa middag och köra igång en diskmaskin. Dessutom har jag lyckats sätta ihop lådan som jag köpte på f.m, det är jag "superstolt" över (inget jag brukar ha tålamod till egentligen), men jag fixade det!

Tack Urra och Henke för att ni har satt upp grinden till paddocken...

4 kommentarer :

M o M sa...

Inte underligt att du blir slut med det schemat. Med din allergi, kanske vila vore ett alternativ. Kroppen tar naturligtvis storstryk av allt pollen.

Nypan sa...

Vilka fina bilder ni fick, tar gärna en kopia av dom vid tillfälle. :-)
Tack för att ni kom och hoppas att ni fortsätter att komma på träffarna.
Framöver kommer nog ni med hästar och fika oxå (hoppas jag).

Kram så länge
\Anette

Nypan sa...

Finka skulle det ju vara :-)

\Anette

Nypan sa...

Vilken underbar film. Jag bara ser den om och om och om igen..
Tack så jättemycket för den.

Kram tills nästa gång :-)
\Anette