tisdag 12 maj 2009

Skogstur


Idag tog Nova och jag en tur i skogen själva (för första gången). Hon var ganska spänd och fjantig på väg mot skogsstigen. Väl inne i skogen började hon slappna av, härligt. Vi kom fram till en typ traktorväg, där fick hon sträcka ut i full galopp (önskade att jag kunnat filma). Jag börjar bli mer och mer nöjd med Nova, var lite "besviken" till en början. Hon är så annorlunda jämfört med Starlin, men nu börjar man se hennes fina sidor också. Det har väl inte varit så lätt för henne heller att komma till nytt ställe och nya människor. Det är en fin tjej, Nova...

3 kommentarer :

Hanna sa...

Hej! Nova ser ut att ha det bra. Både hästtårta och en underbar sommarhage. :) Hon såg väldigt nöjd ut där. Roligt att ni blir mer nöjd också, tar ju lite tid för alla att vänja sig såklart.

För hon är ju en himla fin tjej, den där Nova.:)

Elisabeth sa...

Roligt att du börjar känna så ! Nova ser så fin ut.

Urra sa...

Jag kan bara hålla med att jag blir mer och mer nöjd med henne. Jag kommer nog att längta upp till stallet när jag kommer hem från Nice. Då kommer jag nämligen ha varit bort från stallet mer än en vecka.

Jag är även lite avundsjuk på dig som ska få rida för Elena på måndag. Kolla gärna om nästa tid så jag får rida för henne. Jag är ju ledig på fredagen den 22, men det kanske blir för tätt. Däremot kan jag inte den 25.