måndag 25 maj 2009

Nova i sjukhagen


T.v: Novis i lilla sjukhagen. T.h: Trolle står intill henne som sällskap.


T.v: Lite gräs smakar gott. T.h: Jag pyntar och fixar lite i hagen.

Usch vilken lång arbetsdag det har känts som idag, ändå slutade jag två. Ville bara upp och se hur Nova mådde. Väl i stallet stod hon i sin lilla, lilla sjukhage och blev jätteglad när jag kom. Trolle stod med henne på andra sidan staketet hela tiden medans jag var där, jättegulligt. Ingen skillnad på benet och zinkbandaget satt bra. Skulle ta febern på henne varje dag, tyvärr blev hon rädd när stallägarn och jag skulle tempa henne så det var bara att låta bli. Hon knep ihop hela bakdelen.Vi får försöka se till allmäntillståndet istället.

Lilly och hennes kompis Nora körde Love en stund. Han skulle absolut inte gå ut ur hagen, nu kom riktiga shettistjuret fram, men det är inte ofta han visar den sidan, skönt. Jag tror han tyckte det var roligt att bli körd för det var ett tag sedan.

Ikväll har jag varit upp och betat Nova lite. Fixat med hö, nyslaget gräs, lövruskor och lite granris i lilla sjukhagen så hon ska ha nåt att göra på dagarna... Jag har dessutom pyntat lite i boxen med gran och lövruskor.
Sov gott Nova, du är i mina tankar hela tiden.

3 kommentarer :

Nypan sa...

Hoppas hon tillfrisknar snabbt, men å andra sidan kan du ju köra mycket markträning (friendly game bl a :-) )
Kram på er
\Anette

Hanna sa...

Nej men Novalisan då! :/ Vad har hon ställt till med nu? Usch vad tråkigt att få 2v uppbrott i träningen nu när ni kommit ihop er mer. Men det viktigaste är ju att Nova mår bra, tur att ni tog ut vet. så hon blev sydd.Men hon är nog snart hel och frisk och igång igen.

Nova är kanske inte jätteledsen över en liten träningspaus, hon sörjer nog mer sommarhagen med allt gott gräs. Ponnyblodet i henne har ju gjort henne väldigt matglad. :) Klappa på henne lite från "gammel-matte".

Urra sa...

Vi kommer nog skämma bort henne riktigt ordentligt med nyslaget gräs och annat gott. Det viktiga är att hon blir bra och inte behöver ha ont.