lördag 20 juli 2013

Ridit

Äntligen har Lilly och jag varit ut på en skrittur. Idag föll allt på plats så vi kunde komma iväg på en ridtur, det är så mysigt! Hästarna skötte sig bra, med tanke på deras långa vila. Dixie är däremot inge rolig att göra iordning innan ridturen. Hon står inte stilla en enda sekund, går runt och kliver nästan över en. Hon behöver lära sig att det INTE är ok att bara gå iväg. Men, jag ser det inte som ett problem, lite tålamod och att vi är konsekvent med henne så löser det sig nog...

Något som känns som ett litet problem däremot, är polackerna som nu jobbar i vårt hus. Idag hade dom ett problem, som dom försökte "prata" med mig om. Dom flaxar med armarna och pratar polska/svenska/engelska... Och ni som känner mig, vet hur bra jag är på språk...

Tydligen nåt problem med en väggstump i hallen som Älvsbyhus valt att ta bort (vi fick mail om detta i februari) men som fortfarande finns kvar på deras ritning! Dom envisas med att dom måste bygga väggen för att den är på deras ritning, tror jag!? Det hela slutade med att jag fick åka och hämta karln min som fick försöka tolka, och nu hoppas jag att vi förstått varandra hyfsat iallafall!

"Vägga", "katastrof", "problem", "no problem"!!! Var väl slutorden från en av polackerna!? Dom skulle ringa byggchefen, som givetvis är på semester nu som alla andra. Kan ärligt erkänna att det är lite oroskänslor i magen nu...

Men fint blir det:


                      Golv och innertak på plats i matrummet och i Lillys rum...

3 kommentarer :

Vinnarskalle sa...

Lugn & fin... Det kan väl knappast vara katastrof? Huset står ju där? En "vägga" hit eller dit... ;-)

Maria sa...

Inte lätt med språkförbistringar. Fick förresten veta av min dotter idag att eran Dixie stått på en ridskola här utanför Skellefteå. I Gummark där vi var på dressyrträning igår! :)

Urra sa...

Golvet var verkligen supersnyggt.