måndag 8 juli 2013

Bästa dan på länge...

...men oxå den mest förvirrande! Ni som känner mig, vet att jag vill vara alla till lags!!! Tyvärr lyckades vi inte idag, då vi inte fått någon el eller vatten indraget tills huset kom :-(
Men huset står där det ska, och det är underbart!!! Bättre än vad jag hade förväntat mig :-)
07.15 första delen till huset "flyger" på plats, fatta spänningen!

Efter fyra timmar och sex sektioner är hela huset på plats :-))

Vi hann till och med gå ner och hjälpa syrran och Henke med "stall-förberedelser", dock blev det problem för oss :-( Så mycket till hjälp var vi inte idag heller, sorry! Men det börjar verkligen att se häftigt ut, jag vill verkligen bo där!!! (å det ska jag få göra)!...

...men inget kan väl få gå helt smärtfritt! Vi har ingen el eller vatten, vilket vi var lovade till denna dag!!! Så karln min har mest gått omkring och ringt en massa jobbiga samtal till myndighetsfolk (inge för mig, så jag är glad att jag slipper detta). Men jag hoppas och tror att allt ska va fixat under morgondagen!

Hästarna har tyvärr inte blivit ridna... Eller Nova har inte blivit motionerad på två dagar, det var jag som skulle rida henne. Men jag har faktiskt inte den orken, springer mest hit och dit och gör ingen nytta, känns det som. Ja, ja så kan man väl känna ibland. Love och Dixie har i alla fall blivit motionerade, och alla hästarna har det verkligen det bra!!! Här myser Lilly med Love och Nova är inte sen att haka på! (Huset i bakgrunden!) Dixie står en bit bort och blir kliad av karln min. Och vad gäller Kimberly, så ser hon till att få sitt, i värsta fall så vräker hon bort Dixie som är lägst i rang.
Angående Dixie, så har syrran pratat med veterinären idag och vi ska inte vara oroliga :-) Bara hålla koll på tempen, hälta och värme. Tack för att du ringde, kära syster!

Imorgon hoppas vi på en minst lika bra dag!

2 kommentarer :

Urra sa...

Du hjälper ju till en massa,hs inte så höga krav på dig själv. Igår hämtade du Linn på Färsta, gick på Birsta med henne så hon fick köpa en present. Sen jobbade du på stallet både innan och efter det. Då hjälper man till en hel del. Sen är det nog skönt för Nova att få lite vila.

MoM sa...

Snart, snart , snart är ni bosatta på LD. Lite bekymmer här och där glöms då direkt. Det är ett mycket mysigt ställe.