fredag 5 juli 2013

Ledig fredag

Jag tog ledigt från stallbygget idag. Har städat och fixat hemma istället, ganska tråkigt, men det blev fint:-) Och så har jag ju faktiskt varit hemma och träffat karln min, kan ju inte skada!

Garagegolvet har gjutits idag, så det måste vattnas och skötas om... Just nu regnar det ute, undra vad som händer med "plattan" om det kommer en massa regn?

Lilly går på ledigt idag efter tre veckors "sommarjobb", det firade vi med en värmande ridtur. Det blev trav på alla ställen där underlaget tillät. Dessutom tog Lilly och Dixie två galoppsträcker, det gick hur bra som helst. Fina lilla ponny-tösen...

...som jag faktiskt oroar mig lite för. Varför vill inte såret på benet läka och svullnaden gå ner? Hur lång tid kan det ta? hon varken ömmar, haltar eller är varm. Men jag blir orolig ändå! Blir nog veterinären på måndag om inte svullnaden har minskat!

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag tror inte det är nån fara med Dixe, vad härligt att ha fint hemma. Önskar jag hade det oxå

Maria sa...

Det brukar ju ta tid att läka sår på sommaren. Ser inte såret infekterat ut så tar det nog ihop så småningom.