onsdag 10 juli 2013

Fantastiskt

Det händer så otroligt mycket, så att man inte ens hinner tänka...och man glömmer liksom bort att njuta av allt det "braiga" som händer! Det är så häftigt att få se allting successivt växa fram och att få vara med om detta, vilken dröm!

Igår fick vi i alla fall in både vatten och el efter att karln min hade ringt typ tusen samtal. Det var en underbar känsla när allt var som det skulle. Det är polacker som jobbar med huset och effektivare grabbar än dessa har jag inte stött på:-)
Här grävs elkabeln ner....
Imorse när jag kom upp till LD, hade dom satt på plåten på hela taket och börjat med garaget. När vi sedan åkte därifrån i eftermiddag så var nästan garaget färdigt, så himla häftigt!
Här är en bild på vår farstukvist (tror jag att det heter)...
Vad gäller stallbygget så jobbas det för fullt med detta, imorgon ska plattan gjutas. Sedan är det bara resten kvar. Ganska tufft arbete kan jag tycka, man blir trött i hela kroppen, men det är roligt! Vill aldrig mera gå tillbaka till mitt riktiga jobb, jodå skojar bara. Men jag skulle lätt kunna vara ledig ett par månader till, man hinner liksom inte känna att man är ledig.
Här håller karln min på att göra vägen nere vid stallet hård och hållbar...
Vad gäller hästarna så har dom det hur bra som helst. Men det känns lite konstigt att man inte hinner och orkar rida. Men hästarna finns kvar och vi umgås med dom dagligen, det är så mysigt!

3 kommentarer :

MoM sa...

Sök jobb som stallförman.

ingela sa...

Tack :-)
å tänk att ni ska flytta hit!
ja ibland få man tillåta sig att inte hinna med hästarna, vet precis hur det känns ;-) tur jag har en sambo som sticker ut och ger dem lite uppmärksamhet och godis, men annars får de sköta sig själva den här sommaren. Lycka till med allt!

Urra sa...

Hästarna har det hur bra som helst. Vi andra jobbar på istället. Tack för all hjälp vi får.