onsdag 3 juli 2013

Jobb-semester

Denna semester verkar bli en jobb-semester, men jag klagar inte... Min rygg verkar må bra av att röra på sig, har nu haft tre dagars semester och ryggen mår hur bra som helst!!! Bara att fortsätta jobba alltså;-)


Har hjälpt syrran och Henke med bygget av stallet och maskinhallen, ganska kul faktiskt! Det ligger ju liksom i mitt intresse oxå att stallet blir färdigt...

Hästarna mår bra och dom verkar trivas väldigt bra ihop alla fyra, vilket såklart känns bra!

Dixies sår är väl sådär. Hon är svullen, men inge varm och inge halt, vilket är bra i alla fall!
Vi behöver en sadel till henne, den vi har testat nu sitter inte så bra ändå... Det måste gå att få tag i en bättre, någon som har en sadel till salu???

Det har blivit lite "hipp som happ" med motioneringen av hästarna. Dom blir inte ridna varje dag, men Dixie och Love blir ridna minst fyra dagar i veckan och Nova minst fem dagar i veckan. Nästa vecka går Lilly på ledighet, så jag hoppas att det blir mera ridet då.

Ikväll red syrran Dixie och jag körde Love. Här kommer Dixie och syrran efter en galopptur på ängen!

1 kommentar :

Urra sa...

Fast idag tror jag att du kände av ryggen. Kanske inte så konstigt med tanke på vad vi har jobbat.