tisdag 23 juli 2013

Målning

Nu är det målning som gäller, ganska så tråkigt faktiskt! Men det ska göras, så är det bara...
Igår var det karln min och jag som målade. Bräderna som är beige, är den färg som huset kommer att bli! Det vita är grundfärg.
Idag fick vi hjälp av min f.d kollega Mona, som liksom bara dök upp och hjälpte till. Vilken otroligt fin vän hon är:-) Tack så hemskt mycket för hjälpen!
Vad gäller hästarna så är dom "igångsatta" igen. Lilly och jag skrittade dom i två dagar, nu har syrran och jag travat och galopperat med dom. Idag red jag Dixie för första gången, det var en pigg och alert liten tjej. Hon var riktigt trevlig, men helt olik Nova!
Dixie har skött sig hur bra som helst nu, inget tjafs alls när vi har gjort iordning henne, vilket känns bra!

Imorgon fortsätter vi med målningen igen!

6 kommentarer :

Urra sa...

Jag skulle oxå vilja ha en sån fd kollega. Hur fixar man såna???

Maria sa...

Nu har jag fått lite info om Dixie. :) Enligt Maja var hon pigg och glad och älskade att hoppa. Tyvärr hade hon lite sadeltvång, så de yngre ryttarna tyckte att hon var lite läskig.

Bara Mia sa...

Å måla ..hm vet inte vad jag tycker om det eg.. rätt så tråkigt egentligen, men å andra sidan blir det ju fiiint när det blir klart
:-) Trevlig Helg

Maria sa...

Här kommer lite mer rapport om Dixie: Tydligen var hon allmänt sur och irriterad när hon sadlades. Hon stod och bet i saker hon kom åt och kunde även bita sig själv i bringan. Inte är du frågvis! Det är ju såklart att man vill veta ALLT om sina hästar! :)

Maria sa...

Dixie stod på SARF - Skellefteå Avels- och Ryttarförening i Gummark. Ridskolan är nedlagd sedan några år tillbaka och anläggningen är nu privatägd.

Ylva sa...

Är du säker på det? :) ser precis ut som henne och hon såldes från Umeå till Sundsvall i Maj tror jag det var... Eller om det var början av juni... Iaf här är lite bilder på Dixie som stod på SURF http://surf.blogg.se/category/dixie.html
Som du ser är de väääldigt lika varandra :) och såg bilderna från då ni provred och då provred ni på SURF :)

Disney köpte jag i November från Asta i Sundsvall! Hon är uppfödare till henne och Kimberley kommer också därifrån :D!