lördag 5 december 2009

Ridning i paddocken


Emilia på Nova och Lilly på Love

Lilly har ridit western för Emilia idag. Dom är så duktiga, Love testade lite även idag, men Lilly har blivit så skicklig att hon oftast hinner förekomma honom.

Jag tränade lite sidvärtsrörelser med Nova, det gick inge bra, jag fattar inte vad jag gör för fel. Resten av ridningen gick finfint, hon är så härlig tjejen... Det blir mest skrittövningar nu eftersom det är så hårt och knöligt.

Igår hade Tilda och Karin hästarna, syrran har åkt utomlands och ska va borta en vecka. Låter ganska härligt, eller hur!

3 kommentarer :

Jörgen sa...

Gnistrande frostig decemberskog... Härlig bild! Skulle inte velat åka utomlands nu. Stackars Urra...

MoM sa...

Gud, vad det är synd om Urra som måste njuta av bad o sol. Ingen är väl avis på henne, eller?

- sa...

Vilken mysig bild! Hoppas allt är bra där uppe i norr. Ni väntar också på snön förstår jag. Vem längtar inte efter en galopp i tjock nysnö? :) Annars lät ju inte en vecka utomlands så dumt heller. :)

Idag när jag var ute i stallet och mockade så slog en tanke mig. Är det så att ni kanske är på jakt efter en till häst? Eller din syster framför allt, så skulle ju vårat fullblodssto passa perfekt.

Jag har funderat lite på att sälja henne, men har svårt att bestämma mig. Men där har ni iaf en häst som kanske skulle passa Urra bättre (har förstått att Nova inte var optimal tyvärr). Sharon är lite vildare, älskar att springa fort och hoppa! :) + att hon redan är kompis med Novis ju. :)

Nu kanske det inte alls är aktuellt, men annars är det bara att nån av er skickar iväg ett mail för lite info. :)