onsdag 23 december 2009

Da'n före doppareda'n


"Putte" får som vanligt hårdbröd av farbror Janne (stallägarns pappa) när vi går förbi Klassfoder. Nova halkar liksom med på ett bananskal, hon måste ju få hon oxå, brukar Janne säga. Problemet med detta är bara att det har blivit lite svårt att få "Putte" (Love) att gå förbi innan han fått sitt hårdbröd. Dom lär sig snabbt!

Linn, jag och syrran red mot Bölegården idag. Vi hittade en plan med djupsnö där vi red. Nova fick jobba på bra i trav, men jag lyckades inte få henne svettig idag heller! Det är verkligen "dynghärligt" att trava i djupsnö, man känner verkligen hur hästen får jobba. Linn skulle oxå trava lite själv, Love blev såklart överlycklig och slog en liten bakutare. Linn blev lite rädd och hoppade av, men efter ett tag satt hon på hästen igen. Bra gjort Linn, du är så duktig!

Syrran, Linn och Love började och gå hemåt före oss. Men då visade Nova sitt missnöje av att bli lämnad utan Love. Hon blev tjurig och skulle inte göra det jag ville, småstegrade sig när hon inte fick gå efter honom. Sedan gnäggade och gnäggade hon, Love hade tydligen oxå gnäggat hela tiden. Till slut började hon lyssna på mig och vi jobbade på en stund till. När Nova & Love träffades igen senare blev dom överlyckliga...

Imorgon är det äntligen julafton, får se hur det blir med hästandet då...

1 kommentar :

Urra sa...

Ja, LInn blev lite rädd men det går över när hon får beröm för sin otroliga balans. Det var jättehärligt ute igår. Jag vill också ha en häst och galoppera för fullt i djupsnön. Det skulle vara nåt....