torsdag 17 december 2009

Fattar ingenting


Nova och grannhästarna

Jag fattar verkligen ingenting! Nova har varit så slö när både syrran och Tilda har ridit, idag när jag red var hon jättepigg igen (det måste va jag som inbillar mig, eller)... Jag red en bit mot Kliss, men dom höll på med motorsågar i skogen så jag valde att vända, då försökte hon sticka med mig. Sedan gick hon och småtrippade tills vi började trava, jag vågade inte galoppera efter vägen för jag var rädd att hon skulle sticka iväg + att hon var dörädd för allt efter vägen.
Red en sväng till paddocken där skötte hon sig fint, var mjuk och följsam.
Det var -14° och solsken, jag frös lite om händerna och fötterna, men annars var det härligt.
(Klä på dig rejält Urra om du ska ut och köra Love).

Igår vilade Nova, Love reds av Linn och Tilda hjälpte till.

Nu ska vi snart åka och hämta karln min som fyller 43 år, HIPP HIPP HURRA!


1 kommentar :

Urra sa...

När jag körde var det 17 grader kallt, men det gick bra. Jag gick vissa bitar så jag höll värmen sen var jag bara ute i 30 minuter. Love tyckte det var härligt att få springa lite, men han ville inte gå ut först.

Fast du har ju börjat komma på när Nova är pigg, när du rider på dagen och det är kallt och sol.