tisdag 8 december 2009

Piggelin



Typ så här såg Nova ut idag när jag red. Hon var så pigg att jag trodde hon skulle explodera. Började med att rida upp mot Kliss, hon ville gärna trava så fort jag kortade upp tyglarna. När jag sedan kom tillbaka ner till vägen hade jag fullt sjå att hålla igen henne, hon blev riktigt stark. När jag sedan skulle trava och galoppera runt travbanan hetsade hon så mycket att hon blev alldeles svettig. Jag har aldrig varit med om att hon varit så pigg, det var riktigt roligt. Men hon får inte bli piggare än idag, tack... En bockning i galoppen fixade hon oxå!

Lilly ska titta på basketmatch ikväll. Kanske åker jag upp och kör Love några varv runt banan, får se hur jag känner.

Igår fick hästarna vila och i förrgår red Emilia och Alva Love, Tilda red Nova. Allt verkar ha gått bra, skönt med hjälp som man kan lita på. Karin och Tilda tog dessutom in hästarna i söndagskväll, så jag behövde inte ens göra det.
Tackar!!!

Igår kväll satt jag och tittade på våra ridfilmer från ungdomen på Fridde, Lady och Curry (våra hästar på 80-talet). Vi var så duktiga (hm) och tuffa, det var både dressyr och hoppning. Kanske blir det några filmsnuttar på nåt inlägg framöver.
Jag fick värsta inspirationen och ringde Pia, kanske blir det träning av på torsdag. Nu ska Nova och jag bli bättre på ALLT!

1 kommentar :

MoM sa...

Kul med en pigg Nova. Det tycks ha gett dig inspiration eftersom du ringt Pia. Träning är aldrig fel om man inte tar det på så blodigt allvar. Nova behöver nog få känna på lite av varje med varierad träning. Ibland tyks hon vara lite lat och försöker smita undan.