lördag 19 december 2009

Brrr kallt



Det kändes jättekallt idag när vi red, ändå var det "bara" -14°, men det blåste förstås! Vi var ute och skrittade i 40 minuter, jag började med att frysa om fötterna, innan vi var tillbaka frös jag överallt! Lilly klarade sig bra, hon frös om tårna bara. Fattar inte vad man ska ha på fötterna så man slipper frysa om dom.
Lilly har blivit så säker på Love. Idag red hon utan inspänningstygel, jag är imponerad av henne. Hon har inte ens ridit i ett år och är i princip självlärd, duktig tjej!

Hästarna verkar må bra. Dom är glada och pigga, vill gärna att man gosar med dom när vi borstar. Det är mysigt! Det är ju inte bara ridningen som är rolig, allt runtomkring är kul... Som borstning, gosning och ja allt pysslande är härligt. Synd bara att man har för lite tid (men gud man är aldrig nöjd)...

Igår skötte vår "hjälpreda" Tilda om hästarna, hon var t.o.m ut och körde Love fast det var dyngkallt. Bra gjort Tilda! Nova fick vila.

4 kommentarer :

Elisabeth sa...

Förr vet jag att man hade trästigbyglar fodrade med fårskinn. Fanns att köpa på Överskottslagret då. Annars är det nog bara jättestora vinterskor med fårskinnssulor som hjälper.. inte för grova sulor bara och inte så stora att det är risk för att de fastnar i stigbyglarna ;)
Tycker att ni är jätteduktiga på att hålla igång :)

Nypan sa...

Annars så finns det faktiskt värmesulor att köpa (har såna när jag är ute och fiskar på vintern), köpte mina på vått o torrt i stan.
Jag har för mig att jag betalade 199:- för dom, helt underbara.

Jag är impad av er, hos oss var det -21 grader så det blev bara en promenad för oss.

Värmekramar

Maria sa...

Tack för tipsen, måste skaffa nåt varmt till mina kalla fötter. Värmesulor lät inte dumt.
Dom uppmuntrande orden värmde t.o.m mina frusna fötter :-D

MoM sa...

Vilka tjejer!!!! Är ute och rider i ur och skur, det kallar jag tåga, härligt.
Lilly gör såna framsteg, hon måste väl ha fått jättemycket självförtroende. Från att gå från superrädd till att rida och umgås med alla hästarna i stallet är det sjumilasteg. Bra gjort lillgumman.
Stora gumman vill ha mer timmar på ett dygn men tyvärr går det inte uppfyllas.