måndag 18 november 2013

Nova till veterinären

Har haft semester idag, då Urra och jag har varit med Nova till PHvet. Hon visade markering i vänster varv vid longering i trav.

Per böjde igenom alla leder på alla benen, men hon visade ingen hälta alls. Vilket är fantastiskt bra! Däremot var hon väldigt spänd på korset, så troligtvis har hon sträckt sig. Hon ska nu masseras varje dag och skrittas. Per tror att hon borde vara så gott som bra redan till helgen, så nu håller vi tummarna för det.
Kostnad 1800kronor.

Dixie har jag varit ute och skrittat på tillsammans med Tilda och Kimberley. Det är hårt i backen nu, så det blir mestadels bara skritt, ganska tråkigt!

Helgen har jag som vanligt tillbringat i stallet och vi har mockat hela vinterhagen på hästskit, bra gjort av oss!

Ikväll har karln min och jag varit på tippen med allt skräp som blev sedan dom installerade braskaminen.

Karln min har även fått göra "snarktestet", så nu blir det inge byta av sovrum. Vi kommer för nära Lilly om vi byter, och då kan hon inte sova för karlns snarkningar ;-)

Inga kommentarer :