söndag 10 november 2013

Hm, vart tar tiden vägen...

Känner mig lätt frustrerad, vill göra så mycket men tiden räcker inte till!

Detta kommer att bli ett konstigt inlägg, men det är bara för mig, måste skriva av mig lite.
Jag känner att jag verkligen inte hinner med mig, att tiden inte finns!

Kan inte riktigt förstå att man måste arbeta så himla många timmar varje dag (är ändå tacksam över att ha ett jobb såklart), men efter att man kommit hem och fixat med middag så är det ju nästan kväll. Och då har vi hästarna kvar som ska skötas om, mockas till och ridas.
Jag blir så trött av att det är så intensivt fem dagar i veckan...
Jag gör mycket på helgerna oxå, men det är bara roliga saker :-) Däremot blir jag ledsen över att tiden inte räcker till på helgerna.

Jag funderar hit och dit om vi kanske skulle behöva ha medryttare på Dixie och Nova en dag i veckan, men vill egentligen inte det. Vi är ju tre stycken som ska dela på två hästar, så det borde funka, men tiden räcker inte riktigt till ändå.
Syrran jobbar oxå heltid och har två barn med olika fritidsintressen som de ska ha skjuts till, Lilly har fullt upp i skolan och är väldigt ambitiös (vilket jag är stolt över)

Syrran och jag har pratat om att vi var lite för snabba att köpa en tredje häst, att vi skulle ha "landat" här på ranchen först och fått lite ro och mera tid, eller hur jag ska uttrycka mig, innan vi köpt en till häst...
Men samtidigt är jag glad över Dixie, jag tror att hon blir en fin ponny bara vi får mera tid för henne. Som det är nu blir det ganska hattigt. Men vi kämpar på, och målet är de ska bli ridna fem dagar i veckan, men det är ett himla pusslande...

Jag saknar tid till att hinna med och "pyssla" med hästarna, fixa manarna, rykta dom extra fina, smörja upp och rengöra alla tillbehör till dom. Och tänk om man fick tid till att fixa i sadelkammaren och fikarummet, gud vad kul det vore...

Skulle även behöva tid tt ta med min kära dotter till Birsta och inhandla lite kläder till både henne och mig. Vi skulle oxå behöva inhandla gardiner, lampor mm till hennes rum, hon har typ en säng, ett skrivbord och en byrå i sitt rum... Vill, vill, vill hinna även detta!!!

Skulle även vilja tillbringa lite mera tid med karln min, innan han ledsnar alldeles på att jag aldrig är hemma inne i huset. Nu har jag fått med han ut på landet oxå ser han aldrig röken av mig. inte så schyst kanske :(

Ja, ja tankarna snurrar över tiden som inte finns... Men jag har det bra och mår väldigt bra, vilket jag är tacksam över. Tid är ju ändå bara tid!!!

Nu ska jag göra mig iordning för en ridtur med syrran, sedan ska vi till Färsta på clinic med Jan Brink, shit va kul :)tiden

5 kommentarer :

MoM sa...

"Tid är pengar" heter det ju. Kanske du kan köpa dig lite tid eller be dina kära föräldrar om handräckning? Vissa har ju så klart väldigt svårt att be om hjälp. Är du en av dem?

Ulrika sa...

Planera, acceptera att det är 24 timmar var dygn, acceptera att du måste sova och jobba viss tid och prioritera det som är viktigt.

För mycket kul och för lite tid finns det i världen!

Tua sa...

Vilka gulliga föräldrar du har :-)

Maria sa...

Ja det är verkligen frustrerande när man inte hinner med allt man vill. Tyvärr är ju verkligheten sådan för de flesta av oss hästägare att vi måste jobba mycket för att ha råd med våra älskade hästar. Och då har vi inte riktigt så mycket tid för hästarna som vill skulle vilja. Moment 22 skulle man kunna säga... ;)

Unknown sa...

Å förstår dig precis! !! Sitter själv med samma tankar om tidens otillräckliga timmar.
Men jag tror faktiskt att November är boven i det hela. . Mörkret som gör att man känner denna otillräcklighet...
Tänk om och prioritera, vad mår du bra av idag ? Åka till Birsta ? Gör då det, då släpper ett moment hästarna klarar sig en dag till i hagen helt klart,
Tömkör el bara gå en prommis med dem , då kan du och gubben gå i hop.

KRAM på dig <3