måndag 4 november 2013

Alla tre hästarna har fått rört på sig

Direkt efter jobbet idag tog jag en ridtur på Dixie. Vi har en sadel på prov som verkligen såg ut att sitta bra. Och den var verkligen skön att rida i, men när jag tog av den efter ridturen så var hon ruggig i pälsen. Det är väl inte så bra?

Vi tog en tur efter vägarna med tempoväxlingar och många halter. Dixie är en pigg liten ponny som gärna går, springer och gör allt fort. Men stundvis så kändes hon riktigt trevlig! Vi avslutade med att trava över bommar. Jag är nöjd med ridpasset!

Efter middagen tog syrran och jag en prommis med Nova och Love, det var riktigt härligt. Men shit vad jag är trött i kroppen. Syrran har pratat med veterinären idag, dom misstänker att Nova har fått en muskelbristning. Vi får avvakta och se hur det artar sig.

1 kommentar :

MoM sa...

Vilken kondis du kommer att få om du fortsätter så här. Trött kropp då sover man gott.