torsdag 14 november 2013

Myskväll i stallet

Ikväll har jag haft en myskväll i stallet med Nova. Jag har ryckt hennes man och ryktat henne länge. Jag tror faktiskt att hon tyckte det var riktigt mysigt.

På måndag ska vi till veterinären med henne, vi tycker fortfarande inte att hon känns riktigt fräsch. Hoppas att det inte är något allvarligt...
Nova är nyfriserad, fint!
I måndags red Lilly, jag och Tilda, karln min promenerade med Love. Så alla hästarna blev motionerade...

I tisdags red syrran och jag.

Nova har vilat i två dagar och får kanske vila imorn oxå, men de rör sig ganska mycket i hagen...

Dixie vilade i onsdags och reds av Ingela idag. Imorgon skulle Lilly ha ridit, men nu verkar hon inte få nå sällskap så då får hon kanske vila...

Fler sånna här kvällar skulle jag må bra av. Ibland är det nästan mysigast att bara vara i stallet med hästarna och pyssla, ridningen känns ibland det minst roliga, hm konstigt!!!

2 kommentarer :

MoM sa...

Flytta in i köket eller sadelkamarn så har du nära till dina hästar, mysigt eller?

Urra sa...

Ja, bra idé. Då kan vi ta ut ännu mer hyra av henne.