lördag 1 september 2012

Ridtur på nya stället


Nova, jag, Russin och Lilly ska ut på en ridtur i värsta regnvädret...

Ja, då har Lilly och jag ridit på nya stället för första gången. Ganska bra ridväg, men jag hoppas att det finns fler. Russin, som Lilly red var väldigt snäll. Vi var ute i knappt en timme i spöregn, men det var väldigt skönt med en tur i skogen med finaste dottern, det var länge sedan. Vi skrittade mest, men det blev lite trav och Lilly tog två kortare galopper oxå. Tycker att Lilly är ganska tuff ändå, från att inte våga gå in i ett stall till att rida en häst för första gången så galopperar hon. Tummen upp för Lilly!Däremot har jag skämt bort henne lite, smörja remtyg, plocka och fixa med allt till hästarna är hon inte mycket för... Det är väl mammans fel antar jag. Måste ställa lite högre krav på henne, Love är ju faktiskt bla hennes och det är mycket att fixa med när man har häst!
Hur som helst så hade vi det himla mysigt idag, det var verkligen en energikick att komma till stallet!

2 kommentarer :

Urra sa...

Vad härligt att ni äntligen fått varit ute på en tur tillsammans igen. Russin är ju så lik Fridde. Det kan nog vara bra att vi tar en smörjdag i stallet nåt. Kan båda barnen behöva lära sig.

MoM sa...

Åh, det är Fridde upp i dagen, så himla fin. Åntligen fick ni er en prat o ridstund, härligt.