söndag 30 september 2012

Love och Nova till Alnö

Syrran har varit och tränat för Gunilla, Linn och Love följde oxå med! Linn red omkring medan syrran värmde upp, det gick bara fint! Men Love tycker det är mycket roligare att ridas ute i skogen, han tjurade till lite ibland, men det löste Linn bra...

Men jag tror att båda två tyckte det var roligast på slutet när Linn körde frihetsdressyr med honom. Han följde henne som en hund i både skritt och trav. Hon svängde hit och dit, han följde henne hela tiden :-)

 Det var apkul på syrrans träning idag, Gunilla var så hes så hon viskade till mig och jag fick säga till syrran vad hon skulle göra. Hi, hi syrran fick jobba lite extra, för jag la till lite eget ibland, Gunilla skrattade gott!

Vi fick lite tips hur vi ska träna upp kondisen på Nova. Vi ska köra intervallträning, 3minuter galopp, tre minuter skritt i fyra intervaller. Och så ska vi bygga upp två små hinder i skogen med 24 meters mellanrum, där ska vi variera att ta sex, sju och åtta galoppsprång för att träna upp kvickheten i den korta galoppen. Kul med lite övningar, trots att vi har dåligt med träningsmöjligheter i det nya stallet.

På torsdag ska jag äntligen åka och träna för Gunilla, det var evigheter sedan...

3 kommentarer :

MoM sa...

Oj, oj revansch på syrran eller? Vilket kort på snyggaste ekipaget, hur söta som helst.

Urra sa...

Ja, du körde på rejält med mig. Du tom kunde hålla dig, dvs din blåsa fick träna.

Kul var det att få lite hemövningar att köra. Synd bara att jag inte kan följa med på torsdag.

Ulrika sa...

Härligt att träna för någon!