fredag 7 september 2012

Stolt matte


Finaste, finaste Novis

Syrran, jag och Nova blev skjutsade av vår käre mor och far igår till Färsta för att rida ett dressyrpass.
Nova beter sig precis som en trevlig och snäll häst ska göra i mina ögon. Hon har verkligen blivit trygg och harmonisk. Kliver rakt in i transporten står lugnt och fint där inne och bara väntar, när vi kommer fram gnäggar hon glatt, väntar tills vi säger att hon ska gå ut ur transporten, då traskar hon snällt ut. Hon har lite svårt att stå stilla precis när hon kommit ut och ska bli sadlad, då vill hon gärna gå omkring lite...

Ridpasset gick riktigt bra, vi var nöjda både syrran och jag. Mamma och pappa tyckte att det såg bättre ut sedan sist dom såg oss rida, kul! Vi gjorde som vi brukar, jag började och när jag blev trött tog syrran över. En väldigt bra lösning, Nova blir riktigt genomarbetad!

Imorgon ska Urra hoppträna för Gunilla, blir kanske en film.

Trevlig helg, nu är det bara att njuta!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Det blev en bra ritt för oss båda igår. Det var kul att komma iväg och träna.

MoM sa...

Trevlig helg själv och gör som du skriver, NJUT.