torsdag 23 augusti 2012

Mera motion


Hästarna kommer när vi ropar, en härlig känsla

Först lite typ styrketräning på jobbet genom att bära runt på små barn hela förmiddagen. Sedan ryggövningar. Sedan ett dressyrpass på Nova i kanske 45 minuter. Lilly red henne efter mig, det var länge sedan hon red, men det gick bra. Avslutningsvis så tog jag en rask promenad och nu SOVA:-). God natt!

Just ja, måste tillägga att våra hästar är så otroligt sociala. Vi la ut hö till dom i hagen, trots det så kom dom efter Lilly och mig när vi gick runt och kollade in markerna som syrrans familj förhoppningsvis äger snart! Sedan följde dom med oss till grinden och stod och tittade när vi åkte. Gissa om det var svårt att åka därifrån?

3 kommentarer :

MoM sa...

Era hästar gör skillnad på folk, fy. Igår när barnen skulle rida, skrek vi som galningar för att de skulle komma. Nejdå, fick allt traska genom hels hagen för att sedan finna dem i dungen. Inge brottom hade de för att följa med oss heller. Det blev grimskaft.

Urra sa...

Dom brukar inte komma till mig heller.
Du glömde att du var barnvakt här hemma oxå, fast då kanske du inte fick nån motion.

clara sa...

åh det är så härligt när hästarna följer en i hagen, kommer när man ropar osv. Islandsdamen jag börjat taq hand om nu, Saga, har börjat komma rusande varje gång jag ropar på henne, hon blir så lycklig över att få komma in och träna. Då känner man verkligen att man gör något rätt! :)