söndag 12 augusti 2012

Konditionspass

Inte för mig alltså, men för Nova. Vi var ute i drygt en timme. Hon fick trava i lång och låg form uppför alla backarna, tog en skrittpaus nerför nästa backe och resten av vägen blev det galopp, skritt, galopp, skritt om vartannat. Hon blev rejält svettig kan jag lova:-)


Men det hela började med att jag inte kunde hitta Love i hagen. Nova och jag gick och letade honom, hon följde efter mig som en hund. Tillslut kom han fram ur en träddunge, jag hade precis börjat bli orolig att han hade smitit under natten, den lilla busen...


Ridvägarna är hur långa som helst här vid Östtjärn, bra för konditionsträning...



Nova och jag vek av från vägen in i skogen på en underbar liten stig. En verkligt mysig ridtur!

2 kommentarer :

MoM sa...

Ser verkligen supermysigt ut.

Urra sa...

Härligt, det var ju ett tag sen du red.