måndag 27 augusti 2012

Lösgörande arbete


Novis...

Hästarna har överlevt nattens oväder. Däremot var Nova lite "tossig" av dagens blåst, inge kul. Jag bestämde mig för att rida på ridbanan även idag, ville inte träffa bilar mm efter vägen eftersom hon for omkring för allt möjligt.

Hon kändes verkligen mjuk och härlig idag. Red mycket lösgörande, vilket var lätt som en plätt, eftersom hon var mjuk efter gårdagens ridning. Jag tror verkligen att Nova gillar att träna, hon känns så glad och positiv.

När jag ridit färdigt och tog in henne i boxen for timmerbilen förbi ute på vägen. Jädrans vad snabb jag var att göra färdig Nova och halvsprang med hästarna den femton minuters långa vägen tillbaka till hagen. Jag ville inte bli omkörd av en fullastad timmerbil. Vi hann, puh!

Hoppas på mindre blåst imorgon så tar vi en tur i skogen.

Inga kommentarer :