måndag 1 augusti 2011

Urra och Henke fixar stöten


I vinter ska hästarna hålla sig I hagen...

Idag har jag inte "hästat" något alls... Syrran och Henke har slitit desto mera, dom har grävt ner elkabel till hagen vid stallet, för att det ska bli ordentligt med el till vintern, så att Kimberly och Nova inte smiter ut. Dessutom har syrran mockat ihop en massa skithögar i hagen. Det blir väl Tildas, Karins, Lillys och mitt jobb att få bort det...

Själv har vi varit på trevlig lunch med god mat och dryck hos svärföräldrarna med mina föräldrar. Efter detta var pappsen snäll och skjutsade Lilly för att packa ihop allt som hon ska ha med till Acke imorgon då dom ska på läger. Det är fem dagars ridläger på Färsta, Lilly och Linn ska vara med, så imorgon får vi ställa klockan för att vakna i tid. På torsdag ska Acke på veterinärbesiktning, går han igenom den så blir det hästköp. Måtte, måtte det gå vägen...

1 kommentar :

Urra sa...

Jag känner mig faktiskt lite sliten efter dagen.